Podziel się:

poniedziałek, 14 września 2015

Subiektywne odczucia przyszłej mamy - 13 tydzień ciąży


Subiektywne odczucia przyszłej mamy - 13 tydzień ciąży

Samopoczucie

W 13 tygodniu jest już troszeczkę lepiej. Energii jakby odrobinę więcej. A przez to że energii więcej to zaczynam szaleć po domu, no i później trochę ciągnie mnie w dole brzuszka... Ludzie mówią nie dźwigaj. No tak ok, rozumiem nie wolno się forsować. Ale niech mi jakaś mądra głowa powie w
takim razie jak zajmować się małym dzieckiem? Jak kąpać młodą bez noszenia jej na rękach (choćby po kąpieli). No właśnie. Chcieliśmy drugiego dzieciaczka w krótkim odstępie czasu to niestety takie są konsekwencje i nie da rady ich pominąć. 
Mdłości jeszcze lekkie są. Ogólnie to jeść mi się nie chce w ogóle za co mój szanowny mąż suszy mi codziennie głowę. 
Najśmieszniejsze jest to, że we wszystkich poradnikach jest napisane, że mdłości mijają i ogólnie zaczyna się czas "cud, miód i malina"... Otóż nie... Mdłości które miałam na początku zmieniły tylko swoją postać. Nie są one lekkie i ciągłe, ale nachodzą znienacka. Jem śniadanie i nagle ni stąd ni zowąd mam wrażenie że całe jedzenie chce mi uciec wszystkimi możliwymi otworami na głowie...

A jak to jest z wagą

Do tej pory przytyłam około 2 kg. Brzuszek już zaczyna być widoczny coraz bardziej. Oczywiście w normalne "poza ciążowe" spodnie mieszczę się i nie uciskają ale dół brzucha wyraźnie jest już zaokrąglony. W tym tygodniu zauważyłam też spore zmiany w piersiach. Są wyraźnie pełniejsze. Ogólnie z tego jestem zadowolona, moje piersi nie są imponujących rozmiarów i każdy cm więcej to powód do radości :)

Co się dzieje z fasolinką

Dzidzia ma około 7,5 cm. Ciągle fika koziołki, umie już załapać się za nóżki i ssać kciuk! Dzięki dużej aktywności fizycznej wzmacnia i ćwiczy swoje mięśnie. Zaczyna coraz bardziej przypominać człowieka. Oczywiście rączki i nóżki już ma od jakiegoś czasu, ale oczka przesuwają się na przód głowy i uszy też wędrują na swoje miejsce. 



Ten tydzień kończy pierwszy trymestr ciąży. Czas bardzo szybko leci... Już za pół roku przytulę swoją drugą Szkrabinkę!

Zapraszam do działu Subiektywne odczucia przyszłej mamy. Znajdziecie tu kolejne tygodnie ciąży opisane z perspektywy kobiety, która przeżywa to po raz drugi :) KLIK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz