Podziel się:

piątek, 4 września 2015

Subiektywne odczucia przyszłej mamy - 12 tydzień ciąży


Samopoczucie

W dwunastym tygodniu nic w sumie się nie zmieniło. Nadal mnie mdli, jestem bardzo zmęczona. Bardzo szybko się męczę i dostaję zadyszki. Nadal trwają gwałtowne zmiany nastroju. Szybko się denerwuje i rozczulam...

Co dzieje się z Fasolinką 


Dzidzia w brzuszku reaguje już na bodźce zewnętrzne. Oczywiście reakcje te jeszcze nie są

odczuwalne. Pierwsze ruchy dziecka podobno można poczuć od 16 tygodnia w kolejnej ciąży. Ja w pierwszej Julkę poczułam około 21 tygodnia. Teraz czekam cierpliwie, ale jestem o tyle w lepszej sytuacji, że wiem czego się spodziewać :)

Dzidzia ma około 6 cm, czyli jest wielkości większej śliwki ;). Narządy już się wytworzyły teraz będą usprawniać się i dojrzewać.

Czas na bardzo ważne badanie

Między 12 a 14 tygodniem ciąży wykonuje się tzw. badanie USG genetyczne. Jest to niezwykle ważne badanie. Na jego podstawie lekarz może stwierdzić czy dziecko rozwija się prawidłowo. Czy nie ma wad wrodzonych, chorób które są skutkiem wad chromosomalnych (czyli zespołu Downa, Edwardsa i Pataua). Lekarz oceni także rozwój organów wewnętrznych. Sprawdzi serduszko, nerki, wątrobę, płuca.
W tym badaniu lekarz oceni wiek płodu na podstawie długości ciemieniowo-siedzeniowej.

Abyście mogli rozszyfrować to co jest w opisie badania USG zamieszczam dla Was mini słowniczek "slangu" lekarskiego ;)





Zapraszam do działu Subiektywne odczucia przyszłej mamy. Znajdziecie tu kolejne tygodnie ciąży opisane z perspektywy kobiety, która przeżywa to po raz drugi :) KLIK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz