Podziel się:

piątek, 13 marca 2015

Mój balkon - marzec - wysiewanie nasion


Sezon balkonowy uważam za otwarty! Nasionka kupione, posiane a teraz czekam aż coś się pokaże w moich rozsadnikach. 

 W tym roku mogłam trochę bardziej zaszaleć, bo część sadzonek znajdzie docelowo swój dom na działce. Jak co roku nie mogę się oprzeć żeby na balkonie zrobić miniaturowy ogródek. W tym roku przeszłam na wyższy poziom wtajemniczenia i po raz pierwszy kupiłam krzaczki owocowe... Jestem
bardzo ciekawa czy przyjmą się w donicach i czy będziemy w domu mogli cieszyć się owocami.
Oczywiście w tym miejscu muszę zaznaczyć, że mój Szanowny Prawie Mąż miał swój spory wkład w wysiewanie nasion, za co serdecznie mu dziękuję ;)

 Oto co w tym roku zostało wysiane u nas w domu:
 - cukinia - z przeznaczeniem na działkę
 - pomidor karłowy maskotka - z przeznaczeniem na działkę i balkon
 - dynia olbrzymia - oczywiście na działkę :)
 - pomidor Marmande - na działkę, choć pewnie zostawię na balkonie jedną sadzonkę żeby sprawdzić jak się przyjmie
 - fasola do pojemników Mascotte - balkon, na działkę też pewnie coś będzie
 - arbuz Bingo - na działkę
 - papryka ostra De Cayenne - balkon i działka
 - papryka ostra Hungarian yellow wax hot - tu i tu
 - pomidor gruntowy wysoki Black Cherry - tu i tu
 - słonecznik - na działkę 

 Sporo tego jak widzicie, a na jutro jeszcze mi kilka zostało:
 Zioła - bazylia właściwa
 - bazylia właściwa z ciemnymi listkami
 - bazylia cytrynowa
 - bazylia Fine Verde
 - rozmaryn
 - szczypiorek
 - szczypiorek czosnkowy
 - tymianek
 - pietruszka naciowa
 - majeranek
 - mięta pieprzowa
Warzywa
 - sałata lactuca sativa
 - sałata Lollo Rosa
 - marchew Pariser Markt 4 
 Kwiaty
 - groszek pachnący
 - maciejka
 - rumianek 

 W tym roku też jak wspominałam po raz pierwszy kupiliśmy krzewy
 - dwie maliny (czerwoną odmianę wczesną i żółtą)
-  porzeczkę czerwoną 
-  krzaczek róży 
Do tego na balkonie mam - poziomki (mam nadzieję, że przetrwały zimę) i fiołki 

 Uff...
Uprzedzam pytania nie mam dużego balkonu i nie wiem jak ja to na nim pomieszczę. Jedynym rozwiązaniem będzie sadzenie w dużych donicach kilka różnych warzyw i ziół.
Teraz biorę się za rozplanowywanie mojego tegorocznego balkonu, tak aby to wszystko miało jakieś ręce i nogi. O efektach planowanie na pewno napiszę. 

Na początek moje sadzonki z zeszłego roku:


Poziomka
ogródek na balkonie, owoce w doniczkach, poziomka
Pychaaaa :)

ogród na balkonie

Pomidorki za każdym razem się udają, tylko trzeba przeznaczyć na nie trochę miejsca bo potrafią spore krzaki porosnąć.
miejski ogródek na balkonie


Macie jakieś doświadczenia w balkonowej uprawie warzyw i owoców? A może chciałby ktoś się później wymienić na sadzonki? :))

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz