Podziel się:

wtorek, 6 stycznia 2015

Olejki eteryczne - część II - zastosowanie w domu

Oprócz kąpieli, masaży czy aromaterapii olejki można wykorzystywać w różny sposób tak aby w domu pięknie pachniało. Oto kilka pomysłów na ich zastosowanie:



Jako odświeżacz powietrza:

W elektrycznym odświeżaczu.

Kiedyś kupiłam w Lidlu elektryczny odświeżacz powietrza z podświetleniem. Był super, a niestety niedostępny w podstawowym asortymencie. Zatrzymałam więc puste urządzenie i postanowiłam dać mu drugie życie.

Tu jest informacja jak zrobić własny zapach do elektrycznego odświeżacza powietrza:
kliknij TU :)



W dyfuzorze z patyczkami

Warto z zbierać flakoniki które później można zamienićwe wspaniałe pachnące ozdoby. Mnie kiedyś udało się kupić taki oto wazonik-dyfuzor:



Tu możecie się dowiedzieć w jaki sposób zrobić swój własny dyfuzor:

Kliknij TU :)



W odświeżaczu żelowym

Wystarczy chwilka i można wyczarować różnokolorowy odświeżacz np do łazienki :))

Tu informacja jak to zrobić:
kliknij TU :)

 Odświeżacz w słoiczku


Odświeżacz z kulkami żelowymi

Bardzo wydajny. A tu możecie zobaczyć jak prosto go się robi :)


Kliknik TU :)



Odświeżacz powietrza w sprayu



Jako dodatek do koncentratu do prania:

O sposobie tym przeczytałam w książce Pani Małgorzaty Rozenek. Nie byłam do końca przekonana czy nie pobrudzi mi przy okazji prania. Zaryzykowałam... i potwierdzam że to fajny pomysł na pachnące pranie. Wystraczy dodać 4-5 kropli do płynu do zmiękczania. Pranie pięknie pachnie choć efekt nie utrzymuje sie za długo :(

Jako pachnąca woda do prasowania:

Nie przepadam za prasowaniem i myślę że nie jestem jedyną osobą która nie lubi tego zajęcia. Ten pomysł wpadł mi do głowy w momencie kiedy postanowiłam uporządkować i poprasować wszystkie (!!!) rzeczy w garderobie. Zajęło mi to 3 dni... ale przynajmniej umiliłam sobie ten czas cudownym zapachem lawendy unoszącym się w całym pokoju. Choć przyznam że rzeczy nie pachniały zbyt długo :)


Tu przeczytacie jak zrobić wodę do prasowania:

 Jako umilacz odkurzania:

Wystarczy kilkoma kroplami skropić worek do odkurzacza a sprzątając  poczujemy piękny zapach. 
Dla osób które tak jak ja posiadają odkurzacze bezworkowe też jest sposób na pachnące odkurzanie. Wystarczy nasączyć płatek kosmetyczny i umieścić go za klapą filtra do odkurzacza. 

 Na żarówkę:

Trzeba dokładnie oczyścić żarówkę z kurzu. Następnie skropić kilkoma kroplami olejku. Gdy włączymy światło a żarówka nagrzeje się będzie pachniało w całym pokoju.

 Do nawilżacza powietrza:

Mam zwykły ultradźwiękowy nawilżacz powietrza, bez specjalnego pojemniczka na olejki eteryczne. Dodaję 5 kropel do komory z wodą i oprócz nawilżonego powietrza mam ładny zapach w pokoju. 
Można też dodać kilka kropel do zwykłego nawilżacza który zawiesza się na kaloryferze.

 Do pachnących saszetek:


Można saszetki zrobić samodzielnie lub użyć kupnych zwietrzałych. 

Tu możecie przeczytać jak wykonać zaszetkę samodzielnie.

Kupne wystarczy skropić olejkiem ;)

 Jako pachnące świece:


Dadaję kilka kropli do rozpuszczonego już wosku w świecy.

Jako zapach samochodowy


Kilka kropli olejku (np cytrynowy lub rozmarynowy, które mają właściwości pobudzające) należy umieścić na wacie. Następnie watę wkładamy do torebki śniadaniowej. Robimy kilka dziurek i gotowe ;)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz